Introductie in afvallen

Dat we moeten afvallen horen we al genoeg om ons heen. Er zijn veel televisieprogramma’s en artikelen in tijdschriften die dit aankaarten. Ook de vele reclame uitingen op het internet en in tijdschriften bieden graag hun hulp aan met hun dieten of afvalpillen. Velen die dit lezen zijn vast in het verleden al eens begonnen met dieten, maar vaak is het effect niet blijvend. Het welbekende jojo-effect heeft helaas weer gewonnen, maar dan de verkeerde kant op. Het probleem kun je ook niet oplossen door tijdelijk minder te gaan eten of tijdelijk veel meer te gaan bewegen. Het is veel belangrijker om het tijdelijke om te gaan zetten naar een langdurige oplossing.

In deze berichten over afvallen probeer ik je te begeleiden naar een langdurige oplossing. Deze berichten omvatten artikelen die jouw kennisniveau zal verhogen ten aanzien van hoe je lichaam om gaat met voeding, weten welke producten goed voor je zijn, waarom beweging goed voor je is. Met alleen het omhoog brengen van de kennis ben je er nog niet. Het gaat er uiteindelijk om dat er een juist evenwicht ontstaat tussen voedselinname, het verbranden van voedsel en te zorgen voor een gezond en fit lichaam. Uiteindelijk zullen de cijfers op de weegschaal jouw doel vanzelf laten zien bij een juist evenwicht. Of dit nu binnen enkele maanden of enkele jaren is, dat is afhankelijk van je doel en je evenwicht. Ik weet zeker dat je na enkele weken je een stuk gezonder en fitter zult voelen.

Om van start te gaan met afvallen en/of te zorgen voor een gezonder en fitter lichaam zal je eerst de balans moeten opmaken. Wat is je huidige gewicht, hoe vaak sport je, wat is je streefgewicht en hoeveel en wat eet je zoal in een week tijd.

De onderwerpen die ik zoal wil gaan behandelen heb ik hieronder gezet (deze onderwerpen zal ik nog uitbreiden en uiteindelijk in een andere volgorde zetten):

Misschien vind je dit ook leuk!

Geef een reactie